Words for Today :

Make yourself a priority this time.
- Suhaidahhjkamis - 25 September 2023.

Mini Pizza

Hai ! Assalamualaikum ! Haihai ! Hehehehe. post yang ketiga untuk hari ini. Nak buat Pizza paling senang dalam dunia ? Nak ?! Meh i ajar. Ini Resepi aku. aku tak ikut resepi orang lain. Hee.


Okayy ! Nampak sedap tak ? Okay. tak nampak. k fine k. BYeeeee. Merajukk
 -________________-
Hehehehe. Taktak.

BAHAN INTI
  • 4keping Daging burger (RAMLY semestinya !)
  • Selabu Bawang besar
  • Sayur campur 
  • Sos cili & tomato (JALEN semestinya !)
BAHAN TOPPING
  • Lada benggala ( Hijau/kuning)
  • Keju
  • Soursage(Jika nak)
  • Sos
  • Mayonis


Di sini, aku tak adun tepung, sebab aku guna roti pita ! Yee, Roti pita ! Hee.
Okayy. So kau takpayah pening kalau roti pizza kau keras or what. but, size dia terhad sebesar roti pita tu ajelah. heee. Okayy. Roti pita belah dua, Kemudian, letak dua slice keju dalam roti pita tuu.fungsinya untuk sedaplah ! Hehehehe. 

CARA-CARA

Okay, First of all, Daging burger tu, yang bulat tu, dicerai-ceraikan. Hehehehe, Means dipisah-pisahkan. Jadikan dia kecil-kecil. ahh, faham-faham ajelah. 

Bawang besar tuu, potong senyum. Tanyalah mak korang, potong senyum macam mana. Okay ? :)

Okayy. Panaskan  kuali, Masukkan daging burger tu, (Takpayah letak minyak !) Okaylah, lepastu, masukan bawang, sayur campur. gaulkan sebati. then masukkan sos. Ratakan, sampailah korang rasa dah okay, dah boleh matikan api. :)

Okayy, sekarang, sapukan sos atas roti pita tuu. kemudian letak inti daging yang dah masak tadi tu. 

Potong dadu untuk lada benggala dan keju tu pun potong panjang-panjang. or suka hati korang, ikut kreativiti korang :) Okay ? :D Hee . Soursage pun ikut suka hati korang nak potong macam mana, :) 

Masukkan sos dalam plastik, dan gunting hujungnya,. Macam tu jugak kat mayonis. Lepastu susunlah lada benggala, soursage, and keju atas roti pizza tuu, lepas tu, letaklah sos and mayonis. Dan Boleh dibakar ! Suhu 150'c selama 30minit. Kalau takut hangus, korang agak-agaklah suhunya berapa k? Hehehehehe :P


Dah siap ! Yey ! Sedap tak agaknya ? Hehhe. Okay, aku nak tunjuk lagi satu pizza aku yang aku adun guna tepung.

Okay ! Inilah, mengancam tak ? Hehhe. Okayy, Selamat mencuba ! 
Tata Assalamualaikum :)



Popular Posts